Tiden rusar...

...förbi en och det är myket att göra. Men sedan sist har det vart roliga grejer som upptagit tiden.
För två helger sedan var vi hos goda vänner och hjälpte till med flytt, och det känns väldigt skönt att det inte bara är jag som samlar på mig saker! I alla fall flyttade dom från ett fantastiskt ställe till ett annat. Det nya huset är beläget på en höjd, stort vitt och härlig planlösning. Jag skulle säga att det är ett hus i precis min smak! *Ja, visst är jag avundsjuk hahaha*

Vi var (och är) ett gott gäng som arbetar bra ihop, lördagskvällen slutade med grillat och en och annan box med rött vin! Till inflyttningspresent knåpade jag ihop en tavla som K & P och vi gav, och det verkade som om dom gillade den, och det var väl tur :-)

 
Foto och tillverkning, Johanna H

En gammal ram som fyndats på loppis, och tyger från den lokala tygaffärn Tyger och Ting.
En väldigt lätt och kul grej att göra som kan varieras i det oändliga. Jag skar till romber av tygerna jag valt och limmade helt enkelt på dessa på tavlan. För att täcka dom råa kanterna limmade jag på en spets, och sedan i med tavlan i ramen och kila fast. Enkelt men snyggt på rätt ställe, i rätt hus och till rätt möbler. Funderar på att göra en till, men i andra färger. Vad tros om turkost, hallon, bränd orange och kanske ärtgrönt?

Kommentarer
Postat av: Carro

Superfin Johanna!

2011-05-25 @ 21:34:52
Postat av: Johanna

Tack :-)Lite färg gör susen på det mesta!

2011-05-25 @ 22:14:04
Postat av: Anna

Än en gån TACK!!!!!! Både för den fantastiska tavlan som vi verkligen gillar och för all hjälp. Vi hade inte klarat det utan din, Mattias, Karin & Peters hjälp.

Tavlan kommer att hamna på hedersplats.

Har börjat få lite ordning, alla kartonger upp packade och gardiner nästan överallt, men det är mycket kvar.

Hälsa Matte Kram

Anna

2011-05-26 @ 07:44:30
URL: http://www.maybetails.se
Postat av: Johanna

Tack själv för mina "skatter" jag fick me mig hem och

för som alltid trevligt sällskap! Som sagt, snart dags

för nytt samkväm, är nyfiken på hur ni fått till

det :-) Kram tebax!

2011-05-27 @ 23:31:25
Postat av: Mia Lindelä

Underbar tavla! :)

2011-11-17 @ 07:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0