Hallon med grädde

Tisdagkväll, tagit ett varm bad och har just ätit varma hallon och vispad grädde. Helt ok tisdagkväll :-)
Jag värmer upp frysta hallon i en kastrull med lite lite vatten, den som tycker att det behövs ströar lite socker på. När det puttrat någon minut så häller jag över gojjan i en blender och mixar till en slät kräm. Häll upp i en skål och en klick vispad grädde på toppen, klart!
Så gott när man blir akut sugen och försöker hålla sig borta från godis och chips och allt det där som är så himla gott och så himla onyttigt..


Min egna bild av ett vildhallon från våran gård

Har lovat mig själv att detta år ska jag plocka av hallonen, leta upp ett blåbärsställe och sköta mina jordgubbsplantor så jag kan frysa ner direkt från skogen. Känslan är ju helt annan när man äter något som man har plockat och rensat själv, man njuter ännu mer liksom, - Eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0