Smakar med ögonen

Dom som känner mig vet ju att mat är bland det bästa jag vet.
Vällagad, smakrik och doftrik mat med nödvändiga tillbehör som vin, oljor, grönsaker, fonder, smör och det kanske mest nödvändiga, - det goda sällskapet!

Som ni också har förstått på tidigare inlägg och för er som har mig på FB, är det någon jag är imponerad av och som jag högaktar så är det en av Mästerkockarna, Mannerström. Så, i fredags beställde jag äntligen hem oljor från Sverigeskafferiet, och ja, oljorna är dekorerade på etiketten av Mannerströms anlete.
(Han är nu smakexperten alltså)



Bilderna har jag lånat från Sverigeskafferiet.

Första gången jag smakade dessa tillbehör var en av alla gånger, våran hunduppfödare Anna bjöd på middag. Både jag och han jag bor med blev frälsta och nu har vi letat efter dessa där vi bor men inte hittat dom.
Så det fick bli Internet, funkar ju det också :-)
Älgkorven på bilden blev jag också sugen på, men det får bli nästa omgång.

Så, vill ni ha en olja, chutney, glaze eller kryddor av bästa smak, gå in på www.sverigeskafferiet.se och shoppa loss! Jag beställde tre flaskor, en ska jag ha själv och två ska jag ge bort i present. Till vilka kan jag ju inte avslöja då det finns risk att dom läser här, men det visar sig senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0